Kanada wprowadza obowiązek płacenia wydawcom za treści

Kanada wprowadza obowiązek płacenia wydawcom za treści

Kanada wprowadza obowiązek płacenia wydawcom za treści

Udostępnij

Kanada wprowadza przepisy nakładające na wielkie firmy internetowe obowiązek płacenia wydawcom wiadomości za publikowanie ich treści.Nowe przepisy mają obowiązywać od wtorku 19 grudnia.

Według przedstawionych przez premiera Justina Trudeau nowych przepisów, firmy technologiczne posiadające co najmniej 20 mln użytkowników miesięcznie i osiągające roczne przychody w wysokości 1 mld dol. kanadyjskich (748 mln dol.) będą musiały publikować linki do stron wydawców.

Powyższe kryteria w Kanadzie spełniają tylko Google i Meta. Pierwszy koncern zgodził się w zeszłym miesiącu płacić 100 mln dol. kanadyjskich rocznie wydawcom wiadomości.

Natomiast Meta zdecydowała się zablokować wiadomości na Facebooku i Instagramie w Kanadzie, aby uniknąć płatności.


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się