Międzynarodowe Targi Książki we Frankfurcie ogłosiły cyfrowy program imprezy
Organizatorzy Targów Książki we Frankfurcie ujawnili szczegóły dotyczące wydarzeń online dla branży wydawniczej. Dwie najważniejsze części programu dla profesjonalistów to „Frankfurt Rights” i „Frankfurt Conference”.
Cyfrowy program targów będzie współtworzony przez wydawców i będzie dostępny dla gości branżowych i miłośników literatury na całym świecie. Cyfrowe wydarzenia będą dostępne bezpłatnie dzięki funduszom udzielonym organizatorom przez komisarz ds. kultury i mediów rządu federalnego Niemiec Monikę Grütters.
„Targi Książki we Frankfurcie 2020 chcą być wyjątkowymi targami książki – ‘edycją specjalną’. Cyfrowe wydarzenia i usługi nie mogą zastąpić osobistych spotkań, ale w roku, w którym wystawcy i handlowcy z wielu części świata nie mogą przybyć na targi z powodu ograniczeń w podróżowaniu, cyfrowe spotkania są niezbędne. Pod hasłem ‘All together now’ chcemy zaoferować wydawcom i partnerom, miłośnikom kultury i odwiedzającym z całego świata możliwość wzajemnego zaangażowania i uczczenia autorów i ich historii na targach oraz w wirtualnym środowisku” – powiedział Juergen Boos, dyrektor frankfurckich targów.
„Frankfurt Rights” to platforma ułatwiająca handel międzynarodowymi prawami autorskimi i licencjami. Znajdą się na niej katalogi online z indeksowaniem słów kluczowych i funkcjami wyszukiwania tytułów oraz dane kontaktowe posiadaczy praw. Wszyscy odwiedzający targi mają mieć dostęp do platformy od połowy września.
„Frankfurckie targi książki to platforma dla międzynarodowego biznesu praw. Dlatego jest dla nas szczególnie ważne, aby zapewnić naszym klientom skuteczne usługi cyfrowe, oprócz fizycznej obecności. Pozwoli to agentom literackim, redaktorom oraz menedżerom praw i licencji z całego świata rozwijać swoją działalność” – powiedziała Jenny Kühne, kierownik ds. kluczowych klientów ds. praw i licencji oraz kierownik projektu w programie cyfrowym.
Internetowa edycja jest podzielona na cztery części, każda sesja odbywać się będzie między 15 a 17.30. Poszczególne bloki tematyczne to:
12 października: Publikacje naukowe i naukowe (we współpracy z Scientific Knowledge Services)
13 października: Prawa i licencje
14 października: Perspektywy wydawnicze
15 października: Rynek audio
Również od połowy września osoby z branży będą miały dostęp do bezpłatnego „narzędzia kojarzenia”, ułatwiającego komunikację z potencjalnymi klientami biznesowymi.
Do prezentacji kreatywnych treści służyć ma platforma Arts+, na której profesjonaliści mogą prezentować swoją twórczość m.in. menedżerom, ekspertom wydawniczym, agentom, ekspertom od filmów i gier, programistom, specjalistom IT, inwestorom, start-upom. Obecnie osoby te spotykają się online na Facebooku, do grupy dołączyło już ponad 900 osób.
Inne obszary tematyczne to: Frankfurt Audio, Frankfurt Kids, Frankfurt Academic, Frankfurt Authors i Frankfurt EDU – cyfrowe prelekcje i sesje networkingowe dla odwiedzających z zagranicy.
[źródło: rynek-ksiazki.pl]