Podyplomowe studia o rynku książki na UW - nabór trwa!
Są jeszcze wolne miejsca na nowy rok akademicki. Rekrutacja prowadzona będzie do ich wyczerpania. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zajęcia rozpoczynają się w końcu listopada.
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.
Nauka trwa dwa semestry, od końca listopada 2018 do końca czerwca 2019 r., egzamin we wrześniu 2019 r. Zajęcia odbywają się co kilka tygodni (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. godz.13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz. w ciągu całego roku.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, prawem autorskim, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishing.
Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Zajęcia prowadzą m.in.:
Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Matuszewski (Wolters Kluwer) - zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (BMR, Wirtualny Wydawca) - marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris, b. prezes Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek) – prawo autorskie
Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) - książka i prawo
Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (Polskie Towarzystwo Socjologiczne) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) - poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) - panorama polskiego rynku książki
Jerzy Okuniewski (wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, wiceprezes Książnicy Polskiej) - problemy księgarstwa polskiego
red. Paweł Waszczyk (red. nacz. "Biblioteki Analiz") - książka na świecie, czytelnictwo
Jolanta Zyzek (BookBook) – problemy hurtu
Arkadiusz Seidler (Audioteka, d. dyr. w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) - relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik - księgarz, książki audio
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) - targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (Agencja Literacko-Scenariuszowa, d. W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki
Beata Gutowska (Publio.pl) - E-books na rynku krajowym
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e-książki
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, Jarosław Matuszewski, ks. Leszek Skorupa - różne segmenty polskiego rynku książki
dr hab. Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski, zarząd SKP) - transformacja polskiego rynku książki
Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę: www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl
Zainteresowanych prosimy o pilny kontakt
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl