Rekrutacja do 5. edycji Programu Rozwoju Bibliotek
Rozpoczęła się rekrutacja do 5. rundy Programu Rozwoju Bibliotek. O godzinie 12:00 odbędzie się także webinair, podczas którego zostaną wyjaśnione kwestie związane z programem i zasadami rekrutacji.
Link do rejestracji na webinair znajduje się TUTAJ.
Do 5. rundy Programu Rozwoju Bibliotek organizatorzy zapraszają gminne biblioteki publiczne z miejscowości do 50 000 mieszkańców, ale przede wszystkim bibliotekarki i bibliotekarzy, którzy chcą się rozwijać, sieciować, być na bieżąco, a także tworzyć bibliotekę otwartą, nowoczesną i będącą blisko ludzi.
Programu Rozwoju Bibliotek to inicjatywa wspierająca tysiące bibliotek publicznych w całej Polsce w pełnieniu roli lokalnych centrów aktywności społecznej. Przedsięwzięcie powstało z inicjatywy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i jest prowadzone przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W latach 2009-2015 było realizowane w ramach partnerstwa z Fundacją Billa i Melindy Gatesów.
W ramach rund 1-3 budżet programu wynosił 101,8 milionów złotych ze środków Fundacji Billa i Melindy Gates przekazanych Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności (aktualnie realizowana jest 3. runda Programu zaplanowana na lata 2021-2022). W rundach 1-3 w programie udział wzięło 3808 bibliotek z 1256 gmin. W ramach wsparcia m.in. zakupiono ponad 12 000 jednostek sprzętu komputerowego, przeszkolono 11 200 bibliotekarzy i podjęto różnorodne działania mające na celu integrację środowiska bibliotekarzy.
Więcej informacji na temat Programu Rozwoju Bibliotek można znaleźć TUTAJ.