Rusz się człowieku. Ruszamy z Impulsem do szkoły.
Początek września w toku – wakacje to już tylko wspomnień czar … Przełom sierpnia i września w Oficynie Wydawniczej „Impuls” sygnowany jest absolutnym bestsellerem oraz kilkoma nowościami, jednym z takich, o których każdy przynajmniej słyszał. "Rusz się człowieku" Urszuli Kierczak to długo wyczekiwany program wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej.
Na czym polega jego wyjątkowość? Urszula Kierczak należy do najbardziej rozpoznawalnych autorów w Impulsie, jej programy wychowania fizycznego (kolejno: dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej) od lat cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Najnowsza, jeszcze gorąca publikacja zawiera natomiast propozycje m.in. dla objętej nowym programem klasy czwartej oraz dla właśnie utworzonych klas siódmych i ósmych, zgodne z tegorocznym rozporządzeniem ministra edukacji. Wersja papierowa, zawierająca rozkład materiału, plany pracy, standardy wymagań i zasady oceniania, jest komplementarna z Planem pracy WF dla klasy IV i VII w formacie PDF, również autorstwa Urszuli Kierczak. Śmiemy twierdzić, że ciężko o podobny pakiet na rynku wydawniczym, nic zatem dziwnego, że telefony w Impulsie od miesięcy się urywają.
Zapraszamy: http://impulsoficyna.com.pl/aktualnosci/rusz-sie-czlowieku-premiera,1271.html
A skoro w temacie szkoły już jesteśmy, Impuls proponuje Państwu kolejną nowość, sytuującą się na pograniczu logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej, w czym Impuls, jak zapewne nasi drodzy Czytelnicy pamiętają, zwykł się specjalizować. Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty to publikacja zbiorowa, powstała pod auspicjami Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej oraz Barbary Skałbani, prezentująca interdyscyplinarne podejście do istoty zaburzeń neurorozwojowych, co wprost przekłada się na edukacyjne i – szerzej – społeczne uwarunkowania diagnozy i terapii. Praca ta, szeroki wachlarz prezentowanych w niej kwestii, porządkuje i ujmuje w karby zakres pracy logopedów i nauczycieli-terapeutów, których działania, normowane odgórnie, wpisują się w oświatowy system pomocy, począwszy od diagnozy zespołu Aspergera, przez wspomaganie ucznia z alergią w środowisku szkolnym, po kwestie pomocy logopedycznej dla dzieci cierpiących na padaczkę.
Zapraszamy: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/diagnoza-i-terapia-w-pracy-logopedy-i-nauczyciela-terapeuty,1898.html
„Tak rozległy i silnie zróżnicowany przedmiot badań nie pojawił się do tej pory w żadnej z monografii naukowych opublikowanych nie tylko na polskim rynku wydawniczym” – brzmi zachęcająco? Ba! W takim razie zapraszamy do Impulsu! Na naszej stronie internetowej mogą się Państwo zapoznać z książką – jak już wiemy – niezwykłą: Mirosława Wawrzak-Chodaczek, pisząc Komunikację interpersonalną i masową. Wybrane teorie i praktyki, jedną publikacją odpowiedziała na wszystkie otwarte i ukryte potrzeby specjalistów zgłębiających tajniki teorii komunikacji społecznej, we wszystkich jej przejawach: kontaktach bezpośrednich, pośrednich, organizacyjnych, służbowych, masowych, międzykulturowych… Monografia składa się ze wstępu oraz z trzech części. Pierwsza stanowi podbudowę teoretyczną badań – zawiera opis teorii wyjaśniających zachowania w komunikacji bezpośredniej i pośredniej, a także uzasadnienie wyboru metody badawczej i osadzenia badań w określonym paradygmacie, charakterystykę problemów badawczych i grup badawczych. W części drugiej umieściłam interpretację wyników badań własnych. Część trzecia zawiera wyniki badań dotyczących komunikacji masowej.
Zapraszamy: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/komunikacja-interpersonalna-i-masowa,1908.html