
Siódma edycja konkursu Piórko 2021
Siódma edycja konkursu Piórko 2021


11 lutego ruszył nabór tekstów do siódmej edycji konkursu Biedronki Piórko. Debiutanci mogą nadsyłać swoje prace tekstowe do 22 marca.
Przyjmowane są opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autor tekstów musi być debiutantem. Zwycięzcy w kategoriach „tekst” i „ilustracje” otrzymują po 100 tys. zł nagrody każdy, a stworzona przez nich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci.
W komisji konkursowej zasiadają: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa oraz aktor Wiktor Zborowski.
Dotychczas w ramach konkursu ukazało się sześć książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii “Piórko”.
W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób. W ub. roku w kategorii „tekst” wygrała Agnieszka Syczyło, za opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz.
Biedronka poinformowała również, że co roku sprzedaje średnio ok. 12 mln egzemplarzy książek.
Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl.
[źródło: rynek-ksiazki.pl]